Vanliga frågor

För att svara på den frågan finns det flera faktorer som måste tas i beaktande. Det totala priset måste självklart bero på hur omfattande elinstallation eller service som krävs och vad det är för kvalité på ditt nuvarande elsystem. Om du redan har ett modernt elsystem kanske det räcker med en enklare serviceåtgärd. Ska däremot hela systemet bytas ut kan du räkna med att kostnaden ökar kraftigt.

Kontakta mig gärna vid frågor och/eller för att få en offert.

En beskrivning av de olika kostnadsposterna:

  • Arbetskostnad
  • Materialkostnad
  • Kostnad för servicebil/startavgift
  • Övriga kostnader som kan tillkomma:

I vissa fall kräver uppdrag specialutrustning som inte ingår i ordinarie utrustning. Det kan exempelvis vara skylift eller byggställning för arbete på tak eller fasad och i vissa fall krävs särskilda verktyg för håltagning genom mycket tjocka och hårda väggar. I dessa fall tillkommer kostnader för detta.

Totalpris

Det totala priset innefattar således arbetskostnad, materialkostnad, servicebil/startavgift, samt eventuellt övriga kostnader.

Markdjup:

  •  I åkermark ca 90 cm
  •  I vanlig mark ca 60 cm
  • I trädgårdsmattan ca 35 cm(25 cm)

Detta mått är till ovansidan av markröret/kabeln (Inte schaktbotten).

Botten skall vara jämn, helst krattad och fri från stenar och vassa förmål.

Markröret/kabeln skall täckas av 10 cm sand eller fin jord utan stenar.

Markerings- eller skyddsband placerad 15-20 cm ovan rör/kabel.

Sedan fyller man med material omsorgsfull så att inte bandet rubbas.

Man skall ej packa med grävmaskin då man kan trycka sönder kabeln.

Man kan lägga elkablar, vattenledningar, opto och telekablar i samma schakt. Separera dem med dubbla ledningsomkretsen. och märk dem separat så att elkablar inte ligger under skydd för optofiber eller motsvarande.

Man får inte blanda elkablar och opto/tele i rörförläggning (Opto-slang får dock läggas i samma rör som en elkabel då den räknas för sig).

Gul = Elkabel

Grön = Optofiber

Lila = Fjärvärme

Orange = Tele

HOW OFTEN DO YOU RELEASE NEW THEMES? We don’t have a set schedule for releasing new themes. We believe in quality over quantity, and improving our existing themes is just as important to us as releasing new themes.

Theme documentation and tutorials are publicly available on our website. For further theme support, our support forums and knowledge base are available to customers after the purchase of a theme.

Yes, we provide a .po file for each theme, and you can use it to translate the theme into your desired language

Yes, you can modify them as much as you like.

This is an option with all our themes. The logo can easily be changed within the Appearance > Header section, or the Appearance > Customize > Logo section of the WordPress dashboard, depending on your particular theme.

The theme background color and image can be changed within the WordPress Appearance options for all of our themes.

We strongly believe that our themes will work without any issues and we are available to help you any kind of problems. We cannot offer refunds for purchases as the product is digitally delivered. Our support team will try to solve all kinds of your problems.

We are unable to accept cash for the purchase of a theme. At this time we accept payments via Credit Card / Debit Card and PayPal.